Powrót na górę

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Czas do szkoły. Publiczne Przedszkole, Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wandy Chotomskiej, Publiczne Gimnazjum

Zespół Szkół w Pustyni

Kodowanie i programowanie w przedszkolu

 

Jedne z majowych zajęć w przedszkolu były intensywne i pełne energii ponieważ dzieci poznawały techniki kodowania z wykorzystaniem maty edukacyjnej. Przedszkolaki z II grupy wykonywały najprzeróżniejsze ćwiczenia np. dopasowywały elementy do odpowiednich kształtów i kolorów, układały obiekty zgodnie z wskazaniami liczb czy też „odbijały” elementy względem osi symetrii. Nagrodą za aktywne uczestnictwo w zajęciach była zabawa z sympatycznym  robotem DOCEM,  który  w prosty, intuicyjny sposób wprowadzał dzieci w podstawy programowania. Przedszkolaki trenowały logiczne myślenie i inteligencję przestrzenną, ćwiczyły liczenie decydując jak ma się przemieszczać DOC, aby dotrzeć do różnych miejsc rozmieszczonych na planszach. Wystarczyło naciskać przyciski na głowie robota  aby zapamiętał sekwencję działań, które musiał wykonać, aby poruszać się w przestrzeni.  

Takie zajęcia to wielka motywacja dla dzieci.

Zdjęcia w Galerii …

„Nikt nie rodzi się czytelnikiem, czytelnika trzeba wychować”

c. d.

 

Cykliczne spotkania rodziców czytających dzieciom, cieszą się zainteresowaniem ze strony rodziców, jak również ogromną radością ze strony przedszkolaków. W styczniowe poranki, by przeczytać dzieciom bajkę, odwiedziły nas następujące mamusie: p.  E. Wojdyła. p. A.  Pyzia, p. M. Marciniec, p.  M. Szczerba. Dzieci z ogromnym skupieniem i zainteresowaniem wsłuchiwały się w kolejne przygody tytułowej bohaterki książki z serii „Martynka”. Po zakończeniu czytania, wszyscy wychowankowie udzielali odpowiedzi na pytania dotyczące przeczytanego opowiadania, oraz pięknie podziękowali mamom za poświęcony im czas.

Cookies

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Copyright 2018 Zespół Szkół w Pustyni Rights Reserved.