Jesteś tutaj: Home
Powrót na górę
Regulamin
Szkolnego Konkursu Języka Angielskiego
w ZS w Pustyni im Wandy Chotomskiej
skierowany do klas od IV-VI
1. Organizatorem Szkolnego Konkursu Języka Angielskiego jest pan Łukasz Reguła.
2. Cele Konkursu:
1. Promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych.
2. Motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego.
3.Stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia swoich umiejętności językowych we współzawodnictwie z innymi uczniami szkoły.
4. Rozwijanie uzdolnień uczniów.
5. Podniesienie samooceny uczniów.
3. Uczestnictwo w Konkursie:
1. Konkurs otwarty jest dla wszystkich uczniów klas szkoły podstawowej (IV-VI).
2. Uczestnictwo w konkursie należy zgłosić nauczycielowi uczącemu bądź organizatorowi konkursu do dnia 22 grudnia, 2017 roku.
3. Lista uczestników Konkursu zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń co najmniej 3 dni przed terminem konkursu.
4. Termin Konkursu:
1. Konkurs odbędzie się w dwóch etapach.
2. Pierwszy etap Konkursu odbędzie się 5 stycznia (wtorek) 2018 r.
3. Drugi etap odbędzie się 12 stycznia (wtorek) 2018 r.
5. Forma Konkursu:
1. Pierwszy etap stanowił będzie test odpowiedzi zamkniętych, składający się z około 80 pytań. Czas trwania etapu I- 60 minut.
2. Do drugiego etapu przechodzą ci uczestnicy, którzy uzyskali przynajmniej 70% poprawnych odpowiedzi w etapie pierwszym.
3. Drugi etap w formie testu będzie zawierał zadania otwarte (tłumaczenie krótkiego tekstu z języka polskiego na angielski, krótka wypowiedź pisemna- 100 słów, zadanie- niespodzianka). Punktowana będzie poprawność językowa, adekwatność, kreatywność, i poprawne posługiwanie się językiem angielskim. Czas trwania II etapu to 75 minut.
4. Konkurs będzie obejmował zakres materiału językowego na poziomie dostosowanym do poszczególnych klas.
6. Postanowienia końcowe:
1. Regulamin Konkursu dostępny będzie na tablicy ogłoszeń.
2. Przystępując do Konkursu uczestnik potwierdza, iż akceptuje niniejszy Regulamin i opisane w nim warunki uczestnictwa.
3. Uczestnik Konkursu poprzez udział w Konkursie wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu związanym z realizacją Konkursu i sposobem ogłaszania wyników.
4. W kwestiach spornych oraz innych nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie decydujący głos ma Komisja Konkursowa.
5. Organizator Konkursu ma prawo modyfikacji Regulaminu. W takim przypadku wszelkie zmiany zostają podane do wiadomości uczestników Konkursu.
ZAKRES TEMATYCZNY
Szkoła Podstawowa: KLASA 4
1. Materiał gramatyczny:
2. Słownictwo:
3. Komunikacja:
Szkoła Podstawowa: KLASA 5
1. Materiał gramatyczny:
2. Słownictwo:
3. Komunikacja:
Szkoła Podstawowa: KLASA 6
1. Materiał gramatyczny:
2. Słownictwo:
3. Komunikacja:
ŚWIĄTECZNA ZBIÓRKA KARMY DLA
ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA
W ZAWADZIE
W dniach od 4-8 grudnia w szkole po raz drugi odbyła się świąteczna akcja pod hasłem ,,Napełnij miskę dla bezdomnego pieska". W tym roku uczniowie klasy V b postanowili ponownie spróbować pomóc naszym czworonożnym przyjaciołom ze schroniska w Zawadzie. Tak więc na początku przygotowali barwne plakaty informujące o akcji pomocy bezdomnym zwierzętom. Zbiórka przyniosła znakomite rezultaty.
Dzięki Waszej hojności uzbieraliśmy pokaźny zapas karmy dla psów! Wszystkie zebrane dary zostały przewiezione z naszej szkoły do schroniska. Dziękujemy wszystkim miłośnikom zwierząt, którzy postanowili wesprzeć działania naszych wolontariuszy.
PODSUMOWANIE KIERMASZU ŚWIĄTECZNEGO
Trzydniowy świąteczny kiermasz smakołyków, zorganizowany przez klasę V b cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły. Do pracy przy stoisku po raz kolejny włączyli się rodzice, co jest najlepszym sposobem na integrację wspólnoty szkolnej.
Za wsparcie i pomoc wszystkim, którzy zaangażowali się w organizacje kiermaszu serdecznie dziękujemy.Zebrane środki zostaną przeznaczone na potrzeby klasy.
Mikołajki na lodowisku
6 grudniauczniowie klasy VIa udali się na lodowisko do Dębicy. Postanowiliśmy spędzić ten wyjątkowy dzień aktywnie. Byli prawie wszyscy. Mimo, że niektórzy z nas po raz pierwszy założyli łyżwy, to dobrze sobie radzili. Po godzinnej jeździe przyszedł czas na krótką przerwę. Chwila odpoczynku, kanapka, coś do picia i dalej na lód. Na lodowisku nie było wielu osób, więc każdy mógł czuć się swobodnie. Kto nie umiał dobrze jeździć, mógł się nauczyć. Po dwóch godzinach wspólnej zabawy trzeba było zakończyć naszą jazdę na lodzie. Wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni z tego wyjazdu. Mikołajki na lodowisku to był świetny pomysł. Teraz czekamy na kolejny wyjazd i już go planujemy.
Michał Dąbrowski
Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli szkolny dress code
6 grudnia uczennice klasy II gimnazjum Magdalena Mazur, Kinga Płaza i Natalia Smaga przedstawiły społeczności szkolnej efekty swojej pracy w ramach projektu edukacyjnego pt. Jak cię widzą, tak cię piszą, czyli szkolny dress code. Projekt gimnazjalistki przygotowały pod kierunkiem pani Bożeny Pęcak.
W trakcie realizacji zadań projektowych gimnazjalistki przeprowadziły ankiety wśród uczniów i nauczycieli na temat znajomości zasad prawidłowego doboru ubioru na różne szkolne okazje, a także zapytały o ich zdanie na temat mundurków szkolnych. Ponadto opracowały zasady ubioru na uroczystości szkolne, na codzienne zajęcia oraz na zajęcia wychowania fizycznego, które zostały ujęte w nowym statucie szkoły obowiązującym od 29 listopada br. Wyniki swojej pracy przedstawiły w formie prezentacji multimedialnej, której dopełnieniem był pokaz mody szkolnej zaprezentowanej przez uczniów klasy V a: Annę Mądro, Justynę Marć, Milenę Mroczka, Gabrielę Orkisz, Julię Przybyłowicz, Nikolę Szwedowską, Dawida i Kornela Ochabów oraz Bartosza Bielatowicza z klasy IV b.
Pokaz został przyjęty z dużym zainteresowaniem przez uczniów naszej szkoły.
Piórko nr 17/2017 (159)
Internetowe pisemko prób literackich młodszych uczniów
Piszemy do złotej rybki
Moja droga złota rybko! Moje pierwsze życzenie brzmi tak: bardzo cię proszę, aby moja babcia dała mi swojego psa. Sunia jest szalona, zawsze wesoła. Nigdy nie szczeka, jest przyjazna dla ludzi i zawsze będzie mała. Rybko, moje drugie życzenie jest takie: chciałabym znowu mieszkać z moim kochanym dziadziem i kochaną babcią, dlatego że mogłabym częściej jeść budyń, chodzić wieczorami na telewizję i mieć piękny Internet zamiast danych, które mi się niedługo skończą. Złota rybko,
mam nadzieję, że spełnisz moje dwa życzenia i spotkam cię jeszcze raz.
Julia Urban, kl. 3a
Złota rybko, czy spełnisz moje życzenie? Chciałabym, żeby rodzice kupili mi kotka. Mogłabym się z nim bawić, głaskać go, tulić. Kupiłabym mu różne zabawki, kuwetę i szczotkę do czesania. Nazwałabym go Lili. Bardzo cię proszę. Kiedyś miałam kotka, ale zginął. Teraz nie mam się z kim bawić.
Hanna Pietruszewska, kl. 3a
Ja bym chciał, żeby moja mama wyzdrowiała. Mógłbym
z mamą jeździć na rowerach w wolnym czasie. Chcę też mieć jakiegoś zwierzaka w domu, żebym mógł się z nim bawić,bo rodzice nie mają czasu i nie mam co robić. Chciałbym chodzić z nim na spacery, biegać po polu. Nazwałbym go Figiel.Chcę, żeby moi rodzice żyli długo i szczęśliwie, bo mam super rodziców i jestem z nimi szczęśliwy.
Bartosz Bukowski, kl. 3a
Złota rybko, proszę cię o to, żeby moja siostra dostała nowy większy rower, bo lubi jeździć koło domu. Ten, który ma, już jest za mały i ona obija kolanami o kierownicę. W lecie ściga się z koleżankami, a jak dostanie nowy rower, będzie jeździć szybciej.
Olivier Jamróg, kl. 3a
Złota rybko, proszę, żeby wszystkie bezdomne zwierzęta
ze schroniska znalazły dobrych i kochających ludzi. Chcę też, żeby moja kotka się odnalazła, bo bardzo ją kochałam i była ze mną najdłużej. Była czarno-biała, miała małą, czarną kropkę na nosku. Nazywała się Gryzia.
Weronika Krasoń, kl. 3a
Proszę rybko o to, aby w Afryce była czysta woda, żeby ludzie się myli, pili i żeby dzieci się chlapały, gdy jest gorąco. Jeszcze proszę o rower dla mamy, żeby ze mną jeździła na różne wycieczki do lasu. A ostatnie życzenie jest najważniejsze - chcę, aby mój wujek wyzdrowiał, bo jest fajny i bawi się ze mną.
Kamila Halota, kl. 3a
Chciałabym, żeby mój pies wrócił od babci. Marzę, aby Lola się ze mną bawiła, przytulała i wygłupiała. A wieczorem chodziłybyśmy na spacer. Chciałabym jeszcze mieć swój pokój, żeby był kolorowy, ładny, duży i z balkonem. Bawiłabym się tam z moimi koleżankami. I jeszcze, żeby na zimę było dużo śniegu. Wtedy bym robiła bałwana. I rzucałabym śnieżkami w koleżanki.
Zofia Rak, kl. 3a
Złota rybko, która spełniasz trzy życzenia. Czy możesz spełnić moje? Moim marzeniem jest, żeby Miśka urodziła małe szczeniaczki. Wtedy bym się z nimi bawiła i je głaskała, przytulała i czesała. Ciągle o tym myślę.
Natalia Niedziela, kl. 3a
Chciałabym, aby mój kot przychodził do mnie. Cały czas się chowa, bo jest mu zimno i szuka ciepłego miejsca. Czasem przychodzi i ja daję mu jeść, a potem zaprowadzam go do garażu. Rano go wypuszczam. Gdy wracam ze szkoły, widzę na tarasie mysz. Tak mój kot dziękuje za jedzenie.
Julia Żarnowska, kl. 3a
Chciałabym, aby na całym świecie była żywność i zdrowa woda dla wszystkich ludzi. Dzieci w Afryce umierają z głodu i z pragnienia. Często w Afryce nie ma świeżej wody. Dzieci muszą po wodę iść bardzo daleko.
Anna Wolman, kl. 3a
Proszę cię rybko, abyś spełniła mi jedno życzenie. Chcę, by moi rodzice kupili nowe auto, ponieważ nasze jest stare i ma rozerwane siedzenia. Chciałbym mieć auto marki saab, takie jak nasze stare. Jeździlibyśmy w wakacje dalej niż jeździmy.
Franciszek Chmiel, kl. 3a
Chciałbym nie chorować, bo gdy się choruje trzeba siedzieć w domu i nie można wychodzić na pole. A gdy się jest zdrowym, można jeździć na wycieczki i chodzić do szkoły. I można chodzić do kolegów.
Wojciech Grabiec, kl. 3a
Droga rybko, chciałbym, żeby tata zrobił mi nowy pokój. Miałbym ciszę, bo czasami jest głośno. Chciałbym też, żeby moja babcia wyzdrowiała.
Mikołaj Rybak, kl. 3a
Złota rybko, mam jedno życzenie! Chciałabym mieć szczeniaka. Miałaby na imię Róża. Chciałabym dalmatyńczyka. Bawilibyśmy się razem w berka. Róża byłaby w domu. Wyprowadzałabym ją. Spałaby obok mojego łóżka. Opiekowałabym się nią! Bardzo lubię pieski. To moje marzenie mieć pieska.
Natalia Strzępa, kl. 3a
I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem…
Nazywam się Marysia i mam 6 lat. Nie zawsze jestem posłuszna, ale na pewno zauważyłeś, że ostatnio bardzo się staram. Ładnie sprzątam swój pokój, pomagam mamie, opiekuję się kotkiem i bawię się grzecznie z moją młodszą siostrą Kasią. Mam nadzieję, że zasłużyłam na niespodziankę od Ciebie.
Ty święty Mikołaju jesteś niezawodny i pamiętaj, że wszystkie dzieci na świecie bardzo ale to bardzo Cię kochają (…).
To fragment listu do Świętego Mikołaja sześcioletniej Marysi, podopiecznej Fundacji wspierającej dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych z naszego regionu, które z różnych powodów nie mogą być w swoich rodzinach.
Po raz kolejny Publiczne Przedszkole w Pustyni wzięło udział w charytatywnej akcji Stowarzyszenia Nowy Dom pt. „Zostań Mikołajem”. Dzieci piszą list do Świętego Mikołaja, w którym spisują swoje marzenia i oczekują na ich spełnienie. My spełniliśmy marzenie Marysi, która prosiła o zestaw muzyczny, ponieważ bardzo lubi śpiewać i grać na instrumentach.
Serdecznie dziękujemy Rodzicom za dar serca – to dzięki Wam Marysia dostała wymarzony prezent.
„Mój pluszowy przyjaciel”- konkurs plastyczny
Nieważne czy duży, mały, kolorowy czy włochaty. Może nie mieć oka, naderwane ucho czy być całkiem wypłowiały – pluszowy miś zawsze jest najlepszym przyjacielem każdego dziecka. Można powierzyć mu wszystkie swoje smutki i sekrety, radować go będzie każdy sukces, weźmie udział w wyprawie na księżyc czy herbatce u królewny.
Z okazji Dnia Pluszowego Misia w Klubie Przyjaciół Dziecka zorganizowany został konkurs „Mój pluszowy przyjaciel”, którego celem było stworzenie jak najpiękniejszych misiowych portretów. Mali artyści wykorzystali wszelkie dostępne materiały i dali ujście swojej kreatywności, czego efektem była prawdziwa galeria wspaniałych prac. Stworzyło to problem dla komisji konkursowej, jednak ostatecznie wyłonieni zostali zwycięzcy.
Pierwsze miejsce zajęli Hania Pietruszewska z III A i Szymon Misiura z I B.
Drugie miejsce zajęły Zuzia Jasiewicz i Laura Jamróg z III B, Lena Marciniec i Ola Pawlus z klasy II i Julia Osak z I B.
Wyróżnione zostały prace Janka Nygi i Julki Domaradzkiej z III B, Natalki Niedzieli z III A, Amelki Pasek z klasy II.
KLUB ROZPISANYCH
Jestem w czwartej klasie
O swoich wrażeniach po trzech miesiącach nauki w klasie czwartej opowiadają członkowie KLUBU ROZPISANYCH - uczniowie klasy IVa
W czwartej klasie jestem już trzy miesiące. Trochę bałem się czwartej klasy, bo dochodzą nowe przedmioty. Któregoś dnia na lekcji j. angielskiego mieliśmy zastępstwo i poszliśmy grać na laptopach. Nagle z komputera kolegi rozległa się piosenka o teletubisiach. Okazało się, że zaciął się cały laptop. Piosenka nie chciała się wyłączyć i dopóki pan nie przyszedł, słuchaliśmy piosenek o teletubisiach. W końcu pan naprawił laptopa i mogliśmy normalnie pracować. Niestety, po chwili zadzwonił dzwonek i poszliśmy do domu. Już nigdy nie chcemy przeżyć takiej przygody, bo była bardzo zła.
Bartek Misiura
Czwartoklasista
W czwartej klasie jestem już.
Choć święta są tuż tuż,
Do szkoły chodzić musimy
I lekcji wcale nie skrócimy.
Czwarta klasa dla mnie nowa, mój przyjacielu!
Choć kolegów mam w niej wielu,
Trochę lęku, jak tam będzie, niepokoi mnie,
Ale zawsze lepiej razem trzymać się!
Tak ta czwarta klasa miło mija mi,
Że nim się obejrzę, wakacje zagoszczą w mig!
Karol Olechowski
Na wakacjach ciągle myślałem o czwartej klasie. Jak to będzie? Czy będzie dużo nauki? Jakie będą nowe przedmioty? Gdy zaczął się rok szkolny, odpowiedziałem sobie na te pytania. Okazało się, że w czwartej klasie jest fajnie. Każdy przedmiot mamy z innym nauczycielem i każdy nauczyciel ma inne wymagania. Bardzo lubię nowych nauczycieli. Jest więcej nauki, niż w młodszych klasach, ale można to ogarnąć. W czwartej klasie mamy także projekt, który prowadzi nasza była wychowawczyni, pani Grażyna Robaszyńska-Janiec. Projekt nazywa się „Mały świat dużego pieniądza”. Uczymy się o pieniądzach, jak je oszczędzać i różnych innych rzeczy związanych z pieniędzmi. Do naszej klasy doszedł nowy uczeń. Nazywa się Kuba Tomaka. Jest bardzo koleżeński i miły. Naszą wychowawczynią jest pani Barbara Pociask-Nowak, a do samorządu wybraliśmy Zuzię Dubiel, Pawła Gila i Błażeja Mazura. Bardzo lubię swoją klasę.
Dominik Dykas
Jestem już w IV klasie. Na tym etapie nauczania nie jest łatwo. Zanim rozpocząłem naukę, bałem się, jacy nauczyciele będą mnie uczyć. Z języka polskiego trafiłem na Panią Marzenę Świątek. Jest to bardzo miła, ciepła i przyjazna osoba. Matematyki uczy mnie Pani Ostafin, jest również fajnym nauczycielem.
Najbardziej obawiałem się Pani o imieniu Dorota, nauczycielki od przyrody, ale i ona okazała się przyjemnym nauczycielem. Dużą zmianą była dla mnie nowa asystentka. Przez poprzednie trzy lata pomagała mi Pani Agnieszka i strasznie ją lubiłem. Na szczęście Pani Kinga Grab jest również fajna.
Poza tym mamy bardzo sympatyczną wychowawczynię - Panią Basię, która zorganizowała nam ognisko klasowe i wyjazd do kina.
W IV klasie jest dużo więcej nauki, ale jest fajnie.
Franciszek Mądro
Czwarta klasa jest wspaniała, co dzień dwója, co dzień pała...
My się pani nie boimy, a bardzo ją lubimy.
Wika jest mądra, Oliwia silna...
Maja to rozmawiać lubi, a Zuzia się ciągle czubi.
No, a Paweł to jest gość! Ciągle robi coś na złość!
Dominik w przyszłości będzie pilotem,
bo na lekcjach rzuca samolotem.
W czwartej klasie wiodę prym, no i to jest fajny rym!
Maria Mądro
Jestem w czwartej klasie
W czwartej klasie jestem i na naukę mam ochotę.
Wszystko jest nowe i zabawne trochę.
Sporo mamy teraz nauki,
Więc potrzebne są nam audiobuki.
Są przedmioty fajnie i te trudne też.
Idę rano do szkoły, bo uczyć się chcę.
Oliwia Karwan